Princess Mononoke (1997)

май 25, 2009

Честно, никога не съм бил фен нито на мангата, нито на анимето като изкуство, макар и да съм ги уважавал. Някак са ми били твърде далечни, може би донякъде детски, но и същевременно съм осъзнавал, че има много повече аниме от дежурните Shaman King и Naruto, които толкова често въртят по телевизионните канали. Наистина явно има интересни анимета, които са си пълни с красотата и реализма на игрален филм и същевременно с онази мистика и прелест на източноазиатската философия.

Днес реших да си сваля „Принцеса Мононоке“, който помня от детските си години, когато го даваха по не помня кой точно канал. Но ми се е запечатало в съзнанието като интересно аниме. Наскоро се сетих за това филмче, не помня от къде точно, и малко по малко започнах да изравям спомени и кадри. Реших да го сваля и днес най-накрая успях да намеря времето да се опъна пред екрана и да се насладя на 133-те минути класово аниме.

Не смятам да разказвам сюжета, който между другото бяга от баналните анимации, че и даже от вече толкова изтърканите холивудски сценарии. Това си е приказка – за борбата между хората и природата, за омразата и пр. И колкото и клиширано да звучи, то все пак е изпълнено по един толкова прекрасен начин.

Не съм си мислил, че някакво си аниме може да ме трогне, че чак и да блогна за него, при все, че нямам навика да блогвам много за филми. Но, по дяволите, това си заслужава! Защото е интересно, фантастично, прекрасно!

Единствения минус беше, че филмът беше озвучен на български, но се преживява.

Едва ли е нужно да казвам на фенове на аниметата за този филм, но за другите, които все още носят в себе си онова детско очарование по японското изкуство на анимето – нека да свалят, по мое му няма да съжаляват. Защото колкото и детско и наивно да звучи в този пост филмът наистина е много зрял като идея.

А, и ако някой може да препоръча други интересни анимета – да пише. Честно, интересно ми е да видя още някое подобно аниме. 🙂

3 коментара to “Princess Mononoke (1997)”


  1. […] ще се зарибя по анимета https://tedo92.wordpress.com/2009/05/25/prince…noke-1997/ в Любими преди 59 секунди edno23.com Начало контакти […]

  2. n3mo Says:

    И ето… слънцето залезе, а той преоткри света като изгледа първото си аниме, браво 🙂

    Изгледай Rurouni Kenshin … не помня колко епизода бяха, но си заслужава!

  3. Ива Says:

    Това аниме бе наистина вълнуващо преживяване и наистина остави отпечатък в съзнанието ми и в детството ми и се надявам искрено да има продължение не само под формата на втората част на книгата излязла до момента, а и нейната екранизация. Искам Хаяо Миязаки да си спомни за големите приходи, които донесе този филм и да направи Принцеса Мононоке 2. Това ще си пожелая на Коледа,на рождения ми ден и на всички други празници, на които имам право на едно или повече желания. Този филм е в категория несъпоставима с нищо, което съм гледала досега, в него е събрана всичката фантазия на режисьорите. Това е един филм достоен за всички Оскар-и на света и Сан (главната героиня във филма, играеща принцеса Мононоке) искам да бъда аз, затова ако сте истински фенове на този филм пожелайте си и вие неговото продължение да стане реалност.


Вашият коментар